Top

Vragen en antwoorden 100meningen.nl

Ik heb een klacht, vraag, opmerking of suggestie voor 100meningen.nl. Wat moet ik doen?

Wens je onmiddellijk een oplossing of heb je een dringende vraag? Dan kan je ons het beste bereiken via telefoonnummer 085 016 0501. Dit nummer is op werkdagen bereikbaar tussen 9u en 18u. Ook kun je een e-mail sturen aan mail@100meningen.nl. Onze medewerkers nemen dan binnen de 24 uur contact met je op (op werkdagen).

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

Je kunt met je klacht/geschil ook terecht bij het Europese online geschillenplatform (ODR) (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Kan ik nog artikelen bij een al bestaande bestelling toevoegen?

Ja, wanneer je een bestelling plaatst en achteraf nog één of meerdere artikelen aan je bestelling wil toevoegen. Dan kan dat wanneer je verzendadres ongewijzigd blijft. Je gaat gewoon weer naar de website, stop de gewenste artikelen in je winkelmandje en je rekent af. De bijgekochte artikelen worden dan automatisch bijgevoegd bij de bestelling die je al had.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Voor een artikel tot 10kg rekenen wij €7,95  per bestelling. Dit bedrag wordt gebruikt voor het samenstellen van je bestelling, het verpakkingsmateriaal en het leveren van je bestelling op een adres in Nederland.

Hoeveel bedragen de verzendkosten bij zwaardere artikelen?

Voor een artikel boven de 10kg rekenen wij €30,00  per bestelling. Dit bedrag wordt gebruikt voor het samenstellen van je bestelling, het verpakkingsmateriaal en het leveren van je bestelling op een adres in Nederland.



Kan ik besparen op verzendkosten wanneer ik meerdere bestellingen plaats?

Nee, wij berekenen de werkelijke verzend- en handlingskosten 1 op 1 door.

Hoe kan ik de status van mijn bestelling opvolgen?

Elke keer wanneer er een update is over de levering van een bestelling, sturen we je een mailtje. Mocht je meer willen weten over de status van je bestelling, stuur dan een mailtje met het e-mail adres waarmee je de bestelling hebt geplaatst naar mail@100meningen.nl.

Is het mogelijk om geleverde artikelen om te ruilen in een andere kleur of type?

Helaas.. we kunnen geen artikelen omruilen omdat we zelf geen voorraad hebben. Onze aanbiedingen zijn tijdelijk en we bestellen uitsluitend de artikelen die door onze klanten gekocht worden. Ook omruilen tussen geretourneerde artikelen van andere klanten is op dit moment niet mogelijk. Wellicht verandert dit in de toekomst.

Ik wil mijn persoonlijke gegevens of (e-mail) voorkeuren aanpassen. Hoe doe ik dat?

Bij 100meningen heb je de keuze om wel of geen account aan te maken wanneer je een product bestelt. Dit account kun je eenvoudig wijzigen bij een volgende bestelling. 

Ben je ingeschreven voor de e-mail nieuwsbrief, dan kun je onderaan die nieuwsbrief je gegevens wijzigen of jezelf uitschrijven.

Lukt dit niet? Stuur dan een mailtje met je wensen naar mail@100meningen.nl, dan passen wij het voor je aan.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik het opnieuw instellen?

Je kan je wachtwoord eenvoudig opnieuw instellen door bij het afreken scherm aan te geven dat je jouw wachtwoord vergeten bent. Zodra je jouw e-mail adres invult en een nieuw wachtwoord aanvraagt ontvang je een door de computer gegenereerd wachtwoord. Deze kun je later aanpassen.

 

Over 100meningen.nl

100meningen.nl is online shoppen met soms hoge kortingen, tot wel 50% op de nieuwste producten van bekende A-merk fabrikanten.


Nooit meer dan 100 producten met korting per artikel.

Onze doelstelling is om eerlijke product reviews te verzamelen, waardoor fabrikanten hun producten nog beter kunnen maken en andere consumenten geholpen worden met het maken van de juiste keuze.

Dàt is 100meningen.nl.

 

Hoe werkt 100meningen.nl?

Elke maand bieden we minimaal twee producten aan met 30 tot 50% korting. De artikelen die we aanbieden hebben we zelf niet op voorraad, maar zijn beschikbaar bij de leverancier.

Omdat we de artikelen zelf niet op voorraad hebben, moet je er rekening mee houden dat de levertijd van je bestelling gemiddeld één tot twee weken bedraagt. De verwachte levertermijn wordt vermeld bij elke artikelomschrijving (onderaan de pagina) en in de bevestigingsmail die je ontvangt nadat je een bestelling hebt bevestigd.

We houden je voortdurend op de hoogte van de status van je bestelling. Mocht je in de tussentijd een vraag hebben, weet dan dat onze medewerkers van de klantendienst je graag verder helpen. Je kan hen het best contacteren via mail@100meningen.nl

Waar kan ik de Algemene Voorwaarden en Privacybeleid vinden?

Hoe komt het dat de kortingen zo hoog zijn op 100meningen.nl?

Wij hebben gekozen voor een ander verdienmodel dan de tradtitionele winkelier en besparen op overheadkosten door geen voorraad aan te houden en werken voornamelijk via mond tot mond reclame en via onze eigen nieuwsbrief omdat we nooit meer dan 100 producten verkopen per aritkel.


Wat gebeurt er als ik geen review schrijf?

Niets, je mag de korting en het product gewoon houden. Hetzelfde geldt als je een negatieve review schrijft. De korting is onvoorwaardelijk, die krijg en houd je altijd. Uiteraard hopen we dat je wel een review schrijft en zo andere consumenten helpt bij het maken van een goede keuze.

Waar kan ik de zoekfunctie vinden op de site?

Er is geen zoekfunctie beschikbaar op onze site, aangezien we geen vast aanbod hebben. Voortdurend bieden we nieuwe producten aan.

 

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

  1. Ga naar https://100meningen.nl
  2. Selecteer een product wat je wilt kopen
  3. Kies voor ja, als je gebruik wilt maken van de getoonde korting.
  4. Selecteer ‘Voeg toe aan winkelwagen’ op de productpagia. je winkelmandje wordt nu getoond
  5. Selecteer ‘Naar winkelwagen’ om naar de afrekenen pagina te gaan
  6. Als je gebruik wilt maken een eventueel verkregen korting via een vouchercode vul die dan in
  7. Vul op de afrekenen pagina uw N.A.W. gegevens in. Wil je de bestelling laten bezorgen op een ander adres, selecteer dan ‘Verzenden naar een ander adres’ en vul daar de gewenste adresgegevens in
  8. Selecteer een betaalmethode, bijvoorbeeld iDeal
  9. Selecteer een bank in het geval van de iDeal betaalmethode
  10. Log in met je bankgegevens en bevestig de bestelling
  11. Je ontvangt nu een bevestiging per e-mail

Hoe kan ik mijn factuur afdrukken?

De factuur wordt bij iedere bestelling per e-mail meegestuurd.

Is er garantie op de artikelen die ik koop op 100meningen.nl?

Ja, de wettelijk garantieperiode is van toepassing op de artikelen die je koopt, vanaf het moment dat je ze ontvangt. De garantie loopt via 100meningen.nl maar vaak gaat dit direct sneller met de fabrikant, aangezien zij de garantie aanbieden. Neem contact op via ons algemene e-mail adres: mail@100meningen.nl als je vragen hebt over de garantie.


Wat moet ik doen wanneer een artikel defect of beschadigd is?

We raden je aan om een mailtje te sturen naar mail@100meningen.nl. Onze medewerkers laten je dan weten hoe en naar welk adres je het best je artikel kan verzenden en of we het artikel kunnen herstellen of vervangen.

Als het defect is, of als de beschadiging duidelijk zichtbaar is, dan kun je een foto mailen naar mail@100meningen.nl. Vergeet niet in deze e-mail je ordernummer en het probleem te vermelden.


Kan ik onbeperkt shoppen op 100meningen.nl?

Omdat de voorraad van de artikelen die we met korting aanbieden beperkt is mag je maar maximaal 1 product per persoon bestellen.

 

Alles over verzendkosten

Wat zijn de verzendkosten?

Bij ons betaal je €7,95 verzendkosten voor een product tot 10kilo. Boven de 10kilo betaal je een hoger bedrag, namelijk €30,00 tenzij anders aangegeven.

Kan ik besparen op verzendkosten wanneer ik meerdere bestellingen plaats?

Uitsluitend wanneer de producten samen niet meer dan 10kilo wegen.


Moet ik opnieuw verzendkosten betalen wanneer ik nog een artikel wil toevoegen aan een bestaande bestelling?

Ja, wij berekenen alle werkelijke kosten zoals de verzendkosten 1 op 1 door.

 

Verzending van je bestelling

Hoe lang moet ik wachten op mijn bestelling?

Je ontvangt je bestelling meestal binnen twee weken na aankoop. De verwachte levertermijn staat meestal vermeld bij de omschrijving van elk artikel (onderaan de pagina) én in de bevestigingsmail van je bestelling.


Vanwaar de langere levertijden?

De artikelen die we aanbieden, hebben we zelf niet op voorraad, maar komen rechtstreeks van het merk zelf, om administratieve redenen verzamelen we onze bestellingen en sturen ze een keer per week door naar onze partners.


Door welke verzenddiensten kan ik mijn pakket laten bezorgen?

Verzendingen gaan meestel via PostNL bij grotere producten loopt dit vaak via de fabrikant of vervoerder van de fabrikant.

Wat gebeurt er indien ik afwezig ben wanneer mijn pakket geleverd wordt?

Wanneer je niet aanwezig bent, komt de bezorger de dag later opnieuw langs. Als je dan opnieuw niet aanwezig bent, laat de bezorger een bericht achter waarop vermeld staat dat je je pakket op het postkantoor mag ophalen. Daar blijft jouw pakket 3 weken liggen. Als je pakket binnen die termijn niet is afgehaald, wordt je pakket geretourneerd naar ons.

Voor grotere producten wordt een afleverafspraak met je gemaakt door de fabrikant of de betreffende vervoerder.

In welke landen levert 100meningen.nl?

We leveren uitsluitend in Nederland.

 

Betalen

Zijn de bedragen inclusief of exclusief BTW?

Alle bedragen zijn inclusief 21% BTW.

Welke betaalopties kan ik gebruiken?

Je hebt een ruime keuze uit de volgende betaalmogelijkheden:

  • Via iDeal:
    • ABN AMRO
    • ASN Bank
    • Friesland Bank
    • ING
    • Knab
    • Rabobank
    • RegioBank
    • SNS Bank
    • Triodos Bank
    • Van Lanschot Bankiers
  • Via directe overschrijving
  • Via rembours bij producten die via PostNL worden verstuurd  (let op, er komen extra verzendkosten bij)

Hoe weet ik dat betalen bij 100meningen.nl veilig is?

100meningen.nl gebruikt de meest geavanceerde beveiligingstechnieken voor het veilige verloop van je betaling. Alle communicatie gebeurt gecodeerd op basis van de SSL-encrytie (Secure Socket Layer) om een maximale beveiliging te garanderen. We werken samen met Mollie, marktleider in Europa op het gebied van online betalingen. Dit betekent dat 100meningen.nl op geen enkel moment beschikt over je vertrouwelijke betalingsgegevens. We slaan je betalingsgegevens dus ook niet op.

Ik heb een vraag over een betaling, wat moet ik doen?

Wanneer je een vraag hebt betreffende een betaling, stel deze dan aan onze klantenservice via de Help- en Contactpagina. Onze medewerkers zullen je met plezier meteen verder helpen.

 

Artikelen retourneren

Kan ik een mijn bestelling helemaal of gedeeltelijk retour sturen?

Ja, je kan tot 14 kalenderdagen na ontvangst van je bestelling de artikelen retour sturen. Belangrijk: De verzendkosten voor het retourneren van het product zijn voor de consument. Wil je binnen 14 dagen gebruik maken van jouw recht op herroeping, gebruik dan dit modelformulier voor herroeping.

Is het mogelijk om geleverde artikelen om te ruilen?

Helaas, we kunnen geen artikelen omruilen. Onze aanbiedingen zijn tijdelijk. We bestellen uitsluitend de artikelen die door onze klanten gekocht werden. 

Wat moet ik doen wanneer ik artikelen wil retourneren?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

LET OP: De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Het standaard retoursadres is:

Doctor Dialogue B.V.
Wijkersloot 26 (bezoek en vestiging)
3945LE Cothen
Utrecht, Nederland

Wat zijn IBAN en BIC nummers?

IBAN en BIC zijn een gestandaardiseerde structuur voor bankrekeningnummers binnen de Europese Unie. Om terugbetalingen te kunnen uitvoeren naar al onze klanten in Nederland hebben wij IBAN en BIC bankrekeningnummers gegevens nodig. Je kan je IBAN en BIC gegevens terugvinden op je bankafschriften, opvragen via online banking of je kan contact opnemen met je bank en naar deze gegevens vragen.

 

Mijn Profiel

Ik wil mijn persoonlijke gegevens of (e-mail) voorkeuren aanpassen. Hoe doe ik dat?

Je kan al je persoonlijke gegevens en (e-mail) voorkeuren altijd aanpassen. Op de bestelpagina kun je inloggen met een account. Als je de e-mail nieuwsbrief ontvangt kun je daar je gegevens aanpassen. Heb je hulp nodig? Aarzel dan niet om contact op te nemen met onze collega’s van de klantendienst via de Help- en Contactpagina.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik het opnieuw instellen?

Je kan je wachtwoord eenvoudig opnieuw instellen door bij het orderscherm aan te geven dat je jouw wachtwoord vergeten bent. Zodra je jouw e-mail adres invult en een nieuw wachtwoord aanvraagt ontvang je een door de computer gegenereerd wachtwoord. Deze kun je later aanpassen